22 Haziran 2014 Pazar

SEKER HAMURUNDAN PASTA YAPİMİ



Uzun bir aradan sonra merhaba hanimalar .. 
Seker hamurundan pasta yapmak hep aklimda olan birseydi bu yuzden ara ara malzemeleri alip biriktirdim ki yapmaya karar verdigimde hersey elimin altinda olsun ;) oglumun dogum gunu bunun icin bir firsat oldu ve kollari sivadim.


Oncelikle soylemeliyim ki pandispanya iceriginde ki bol yumurtadan dolayi benim korkulu ruyamdir.cunku yumurta kokan birseyi asla yiyemem.haa bu pandispanyayi yumurta kokutmadan yapanlar var onlarin onunde saygiyla egiliyorum :) dogrusunu soylemek gerkirse ben en son rulo pasta icin bir pandispanya yapmistim ve hic kokmamisti ama tarifini kaybettim.sonra elimin altinda bi kac tarif daha olmasina ragmen risk almak istemedim...instagramda arkadaslarima danistigimda bu isi layigiyla yapan Baharcigim sagolsun bana muthis bir kek tarifi verdi.evet tarifin icinde 5 yumurta vardi ama daha bircok sey oldugundan kokuyu bastiracagina emin oldum ve beni utandirmadi gercekten :) daha fazla konusmadan tarife ve nasil yaptigima geciyorum...






MALZEMELER NELER 
250 gr tereyag
200 gr sutlu cikolata
2 tatli kasigi instant-espresso (yani makine espressosu degilde normal sicak suyla karistilan cabuk espresso)
1 paket vanilya
300 gr esmer seker

150 ml su
250 gr un
50 gr kakao
1 pk kabartma tozu
100 gr fromage blanc <---fransadakiler icin ,turkiyedekiler bebek yogurtlarinin natur olanini varsa onu kullanabilir..
5 orta boy yumurta

••ben beyaz seker kullandim ve icimini pek sevmedigimden espressom da yoktu,ama tarife sadik kalmanin onemini bildigimden bir dahaki sefere mutlaka esmer seker ve espressoyla denicem•••yalniz hemen bir uyarida bulunmak istiyorum uzerine ganache da yapilacagi icin cok sekerli oluyor.eger bu kek tarifini yalniz basina kullanacaksaniz seker ekleyin onun disinda sekere hic gerek yok zatn icinde cikolata var.

Pastayi kaplamak icin 600 gr istediginiz renk seker hamuru
Dekor icin istediginiz renklerde seker hamuru

ARA KATİ İCİN
muz ve dovulmus findik

NASİL YAPİLİYOR
1) Cikolatayi kucuk kucuk dograyin,
2) tereyag,espresso,vanilya,seker ve suyu bir tencereye alip dogradiginiz cikolatayi da ekleyin,sadece tum malzemeler eriyene kadar tencerede isitip,ilinmaya birakin
3) ayri bir kaba tum kuru malzemeleri (kakao,un ve kabartma tozunu) elekten gecirin
4) ilimis olan sosunuzu dokup mikserle cirpip homojen bir karisim elde edin
5) fromage blanc u ekleyip tekrar cirpin
6) yumurtalari teker teker ekleyip cirpin.yani bir yumurtayi ekleyip cirpip digerini ekleyib. ( benim yumurtalarim cok buyuk oldugundan 4 yumurta kullandim...yumurtalari ekleyip cirparken sadece yumurtayi hamura dagitin cirpma isini bu asamada uzatmamakta yarar var.

Ben pisirmek icin 26cm lik kelepceli kalip kullandim ve yine sevgili Bahar'in tavsiyesiyle her zaman yaptigima ek olarak: taban kismina yagli kagit serdikten sonra yan taraflarini da yagli kagitla kapladim.benim yan taraflari kagitla kaplanam acemice oldugundan kekimin yanlari duzgun olmadi.siz yanlarina yagli kagit kullanmadan,pistikten sonra bir bicak yardimiyla bicagi kekle cember arasina alip ve cembere iyice dayayarak etrafinda bir tur dondurebilirsiniz...ve 160 derecelik firinda pistiginden emin olana kadar pisirin 

•• pisip pismedigini bir kurdan yardimiyla anlayabilirsiniz.kurdani kekinize batirip cikardiginizda kurdaniniz kuru cikiyorsa kekiniz pismis demektir.

••ben malum 2 tane bebegim oldugundan kekini onceden yapip derin dondurucuya attim.cunku zaten krema kaplamasi,seker hamuruyla kaplayip suslemek zaman alacagindan vakit onemli benim icin.keki tam sogutmadim.soyle ilidiktan sonra 2 ye ayirip ayri ayri strec folyoyla kaplayip attim buzluga :)

GANACHE İCİN NE KULLANDİM
200 gr bitter küvertür cikolata 
400 gr beyaz kuvertur cikolata
400 ml krema

•• benim elimde sutlu cikolata yeterli olarak yoktu.o yuzden ayri ayri karistirip yaptim.eger sutlu cikolatayla ganache yapacaksaniz; 

400 ml krema
600 gr sutlu cikolata 


NASİL YAPİLİYOR
1)cikolatalarinizi kucuk parcalar halinde dograyip cukur bir kapa alin
2)kremanizi isitma tenceresine alip kaynamasina izin vermeden kaynama noktasina geldiginde cikolatarin uzerine dokup karistira karistira iyice puruzsuz bir hal almasini saglayin.ganache kiremamiz da hazir :)) bu kremayi da 1-2 gun onceden hazirlayip dolabinizda bekletip arada gidip gelip kasiklayabilirsiniz benim gibi :)) 


Herseyimiz hazir olduguna gore sira isin en zevkli yaninda yani pastamizi hazirlayip seker hamuruyla kaplamakta :)

••eger kekinizi benim gibi onceden hazirlayim derin dondurucuya attiysaniz bir gece onceden cikartip oda sicakliginda cozulmesini saglayin.

••kekinizin ust kabaran tarafini degil de taban kismi uste gelecek sekilde ayarlayin.boylelikle daha duz bir ust yuzey elde etmis olursunuz.eger kekinizin ustu zeminde duzgun durmayacak kadar fazla kapardiysa bir bicak yardimiyla ust tarafini alip duzeltin ;)

1) kekinizin ust parcasini neyin uzerinde servise hazirlamak istiyorsaniz (bu karton olabilir ,pasta servis altliklari olabilir,yada benim yaptigim gibi evde olan yuvarlak genis bir cam tabak olabilir.
2) kekinizi bu tabaga almadan once kenarlarina yagli kagit serin ( bu cikolata kaplama esnasinda olasi damlamalar icin bir tedbir.sonrasinda yanlarindan kolayca cekip alacaksiniz.
3) kekinizin ust kismini alt taban icin tabaga alin ve ganache kremasini yaklasik 1 parmak kalinliginda surun.

4) Ardindan muzlarinizi dizip findiklarinizi serpin.

5) kekinizin diger katini uzerine basa bas gelecek sekilde oturtup elinizle hafif bastirin.
6) kekinizin tum dis yuzeyini de ganachela kaplayin (yan taraflar icin spatulanizin ucuna ganache dan alip bosluklari doldura doldura surun) 
7) ardindan pastanizi tekrar dolaba koyun 
En az bir yarim saat kadar pastaniz dolapta kalsin.

Sira isin en en zevkli yerine geldi..Oda sicakliginda biraktiginiz seker hamurunu; nisasta serptiginiz yuzeyde biraz yogurun.burada yogurma islemini fazla abartmamak gerek.elinizin isisiyla seker hamuru eriyebilir.sadece paketteki seklinden uzak bir hal almasini saglayin yeter.ardindan bir merdaneyle acin.

Cok ozur dileyerek bundan sonraki kismi fotograflayamadim.ama elimden geldigi kadar aciklamaya calisacagim.

Actiginiz Seker hamurunun cok ince olmamasi gerek.bu hem cabuk erimesini saglar ,hem pastanizdaki kusurlari belli eder,hem de parcalanabilir.inceliginden emin oldugunuzda actiginiz hamuru merdanenizin uzerine alip (bu sekilde kaplamak daha kolay) pastanizi tam ortecek sekilde ayarlayarak hamurunuzu merdaneyle pastanizin uzerine ortun.uzerini elinizle duzlestirin. (Ütü denilen plastik bir alet var bu isi kolaylastiran ama yoksa da elimiz var :) pastanizin yanlarini yukardan asagiya dogru hareketlerle kaplayin.eger yana dogru hareket ettirirseniz hamurunuz katlanabilir.her tarafini yukardan asagiya hareketlerle ve avcunuzun dis kismiyla duzlestirerek hamuru oturtun.yanlarda kalan fazla hamuru bir bicak yardimiyla (bicagi dik tutarak,yan tutarsaniz seker hamuru fazla kesilebilir) alin.••ben pizza bicagi kullandim.sanirim ben seker hamurunu biraz kalin actim.


Seker hamurunun kalinligini yukardaki fotoda gorebilirsiniz.bu kalinliktan bir tık daha ince acarsaniz tam super olur diye dusunuyorum.







Dekorasyon icin benim kullandigim kaliplar



Ve ayni bu tarz cicekli kaliplar...

•••Kalibini cikardiginiz modelleri bir firca yada parmaginiz yardimizla islatarak istediginiz yere yapistirabilirsiniz.aman cok islatmayin seker hamurunuz erir..

 KOLAY GELSİN ve AFİYET OLSUN..

         

3 yorum:

  1. harika olmuş canım ellerine sağlık ❤️

    YanıtlaSil
  2. Güner : Canım bu kadar becerikli olmaya neye borçlusun,bu kadar düzgün,titiz bir işçilikle usta aşçılar bile zor yapıyor böyle pastaları işçiliğine ve görselliğinede ayakta alkış :)

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz için teşekkürler ..