8 Şubat 2018 Perşembe

GLUTENSİZ PARMESAN PEYNİRLİ KRAKER


     Selaaam,sağlıklı bir kraker tarifiyle burdayım :) krakerler benim için olmazsa olmaz.dahaönce hep hazır alıyordum ve o kadar çok çeşit denemiş olmama rağmen içlerinden sadece bir tanesi idare ederdi.onu da metro marketten dünya paraya alıyordum...ciddi anlamda krakerler özellikle dışarı çıkarkenöyle işe yarıyor ki, ağzı kilitli poşete koy at çantana :) herkesin çantaya attığı alışkanlığı vardır,benim ki kraker ve mentollü sakız.kraker yoksa grissini.hadi artık tarife geçelim.




NELER GEREKLİ
*2,5 yk dolusu karabuğday unu
*2 yk kavrulmuş susam
*1 yk kaşığı sarı keten tohumu
*1,5 yk chia tohumu
*2 yk parmesan peyniri
*1/2 çay kaşığı karbonat
*bir fiske tuz
*baharat olarak ben isli sarmısak tozu ve tatlı pul biber kullandım.

NASIL YAPIYORUZ
*tüm malzemeyi karıştırıp azar azar su ekliyoruz.kıvamı kek hamuru gibi olacak.
*bi 15 dk falan karışım beklesin ve ara ara karıştırın.hatta katılaştıkça su ekleyin.chialar şişip jelleştikçe hamur katılaşabilir.bu sırada fırını 160 derecede ısıtmaya başlayın
*yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine döküp bir spatula yardımıyla yayın.inceliği fotoğraflardaki gibi olacak.





*pişmeye başladığında fırından alıp pizza bıçağıyla karelere bölüyoruz
*krakerlerimizin üstü kuruduğu da ters çevirip altlarında kurumasını sağlıyoruz.iyice kuruyunca olmuş demektir.



 
   İnanın o kadar lezzetli,yemesi öyle keyifli ki anlatamam.üstelik sağlıklı,katkı maddesiz ve içindekiler sizin hayal gücünüze kalmış :) 
               SAĞLIKLI GÜNLER
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ziyaretiniz için teşekkürler ..