12 Haziran 2015 Cuma

PANDİSPANYA

                        
                       


      Pandispanya yapmak beni her zaman korkutmuştur.düzgün kabarır mı? Lezzetli olur mu? Ve en önemlisi yumurta kokar mı? Ve yaş pastalardan çok sütlü tatlıları sevdiğimden bu yönde kendime de pandispanyalara da çok şans vermemiştim..ama vermek gerekiyormuş yada pastacı bir arkadaşının olması gerekiyormuş :))) Allahtan benim var.Bera'nın doğum günü için pandispanya yapmam gerektiğinde aklımda bi kaç tarif vardı ve Yaseminin tarifinde karar kıldım.bunun en büyük sebebi daha önce tatmış olmam ve asla yumurta kokmaması..! 
Dikkat etmeniz gereken en önemli nokta yumurtaların taze olması.

     Aslını isterseniz hemen hemen tüm pandispanya tarifleri birbirini tekrar ediyor.yalnız çoğunda yumurtanın akıyla sarısını ayırıyorken bu tarifte ayırmıyoruz .

NELER GEREKLİ;
6 yumurta
1 su bardağı + 1 çorba kaşığı şeker
1 pk vanilya
3 tepeleme çorba kaşığı kakao
1 su bardağı un
1 pk kabartma tozu

***kakaosuz yapacaksanız direk 1,5 su bardağı un ekleyim



NASIL YAPIYORUZ;
* yumurtaları şeker ve vanilyayla 15 dk boyunca bırakmadan mayonez kıvamına gelene kadar çırpıyoruz.
* fırınımızı 180 dereceye ayarlıyoruz
* diğer kuru malzemeleri ; unu,kakaoyu ve kabartma tozunu eleyip azar azar ekleyerek çırpma teliyle hamurumuza karıştırıyoruz.
* ilk 15 dk 180 derecede ,sonra 150 derecede pişiriyoruz.

pişme süresi fırından fırına değiştiğinden süre vermekten kaçınıyorum.ortalama 40-45 dk da pişiyor.35 dk dan sonra kürdan testiyle pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz

Kürdan testi ; kürdanı keke patırdığınızda kuru çıkıyorsa kekimiz pişmiş demektir.
Ben 20 cm lik ayarlanabilir kalıp çember kullandım.yanlarını yağlamadım.


                          
                           

Parçalara ayırıp sonradan kullanmak üzere derin dondurucuda muhafaza edebilirsiniz.
   
                  AFİYET OLSUN...
           
    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ziyaretiniz için teşekkürler ..