11 Kasım 2019 Pazartesi

NEFİS BAHARATLI BALKABAĞI KEKİ








  Türkiyeye gittiğimiz için balkabağı mevsimini geç yakaladım. Geç olsun ama nefis olsun :) harika bir kek tarifiyle geldim. Üstelik mutfak tartım bozulduğu için bardakla falan ölçü aldım.  Ben ölçüyü az tuttum. Siz iki katına çıkarabilirsiniz. Yalnız kabartma tozu ölçüyle oynamayın. O yine 1 paket olacak..

NELER GEREKLİ
Yarım adet balkabağı (bir avuç kadar oluyor)



2 yumurta
1/2 su bardağı esmer şeker
1 cm kadar taze zencefil rendesi. Eğer yoksa 1 çay kaşığı toz zencefil
1 tatlı kaşığı tarçın
1 fiske tuz
Yarım su bardağından biraz eksik hindistan cevizi yağı (istediğiniz bitkisel yağ)
1/2 su bardağı badem unu
1 paket kabartma tozu
1 su bardağından 1-2 parmak eksik un
Arzuya göre 1-2 avuç kıyılmış ceviz

NASIL YAPIYORUZ
*Balkabağınızı 180 derecede 1 saat pişirin (bu pişirme işini bir gün önceden yapıp kabağınızı hazırlayabilirsiniz)



*fırınınızı 175 derece altlı üstlü ve fansız çalıştırın
*Pişen balkabağının orta çekirdeğini kaşıkla alıp atın
*Kalanını yine kaşıkla sıyırarak ,kek hamurunuzu karıştıracağınız kaba alın. 
*İçine yumurtaları,şekeri, baharatları ve tuzu ekleyip çorba rondosuyla püre kıvamına getirin
*badem unu ve kabartma tozunu ekleyip mikserle çırpın
*yağı ekleyip çırpmaya devam edin
*son olarak unuda ilave edip homojen bir karışım elde edin.
*ve cevizi ekleyin. 



Hamurunuzun kıvamı böyle olacak.
*tereğıyla kalıbınızı yağlayın ve unlayın. Kalan unu çırpmayı unutmayın.
*ısınmış fırında 50-55 dk pişirin 
*ilk yarım saat sakın fırını açıp kekinizi kontrol etmeyin
*45 dk sonra kürdan usülü kontrol ettiğinizde orta kısmı hala çiğse pişirmeye devam edin 
 
     Afiyet bal şeker olsun ;) 

Yapıp beğenirseniz yorumlarınızı bekliyorum, beğenmezseniz rica ediyorum bu bahsi kapatalım 😂
İnstagram hesabım evdekimadamm 😚

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ziyaretiniz için teşekkürler ..