24 Eylül 2019 Salı

GLUTENSİZ FIRINDA MÜCVER

  


      Efenim merhaba, inatla blog yazan evdeki madam huzurlarınızda. Galiba alışkanlıklarımdan kolay vazgeçemeyen yanımdan blogum da nasibini alıyor. Burası benim için ayrı, hiçbir mecranın yerini tutmaz.. en son bir mücver tarifi paylaşmıştım, yağda kızaran. Bu fırında pişti. 

Üstelik daha önceki fırın mücver denemelerimin aksine bu nefis oldu. Çünkü hamuru tüm tepsiye boşaltmak yerine tek tek kaşıkla koydum. Böylelikle kalınlık ya da içinde ıslaklık olmadı. 

Bunu yerken vicdan azabı yok, bunu yiyim de sonra şunu yemem diye düşünceler yok. Hadi bakalım tarife 

NELER GEREKLİ
* 2 kabak
* 1 orta boy kuru soğan
(Arzuya göre maydonoz,dere otu) 
* tuz,karabiber,zerdeçal 
* 3 yumurta 
* 3 yk dolusu karabuğday unu
*1 paket kabartma tozu
* istediğiniz peynir. Ben kaşar peyniri ve mozzarella kullandım . 2 şer 3 er yemek kaşığı 


NASIL YAPIYORUZ
*fırınınızı 170 derecede açın ısınsın
*soğanı ve kabağı rendenin büyük kısmıyla rendeleyin. Kabağı kabuklarıyla rendeledim.ve suyunu sıkın
*diğer tüm malzemeleri de ekleyin ve güzelce karıştırın
*yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine yemek kaşığıyla alıp alıp dizin, yine kaşıkla düzeltin, inceltin form verin.
* 25-30 dk da pişiyor. Kahvaltıda bile nefis. 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ziyaretiniz için teşekkürler ..