11 Mayıs 2020 Pazartesi

NİŞASTASIZ SÜTLAÇ



 Merhaba
Çook çok uzun zaman önce hep nişastalı sütlaç yapardım. Pratik oluyor, beklemene gerek kalmıyor vs vs diye. Sonrasında çocukluğumda yediğim sütlacı arar oldum ve bir daha asla nişastalı yapmadım. Hoş Sarp Efe nişastalının tadını daha çok seviyordu ama alıştı. Araya uzun zaman koyup tekrar yapınca aradaki farkı unuttu diyebiliriz. Anlatım gözünüzü korkutmasın. Sadece 4 malzemeyle oluyor. Un, şeker, pirinç ve su. Hemen tarife geçiyorum

NELER GEREKLİ
* 1 ajda çay bardağı baldo pirinç (burası önemli.nişaslı pirinç kullanmalısınız ki koyulaşsın. Basmati yada benzeri pirinçlerle sütlacınız kıvam almaz. 
Pirinci su bardağıyla da ölçtüm tam yarım su bardağı oluyor (bardağım 220ml)
*8-9 yk şeker
*1 litre süt
*pirinci pişirmek için 2,5 su bardağı su
*içine eklemek için 1 çay bardağı su
Limon kabuğu eklemek istiyorsanız, kalın kabuklu bir limonun yarım kabuğunu küçük küçük doğrayın. Rendelemek istiyorsanız yarım limonun kabuğunu rendeleyin. Hiç limon eklemek istemiyorsanız yada vanilya eklemek istiyorsanız size kalmış :) 

NASIL YAPIYORUZ
*pirinci bir su yıkayın
*sütlacı yapacağınız tencereye alın
*üzerine 2,5 su bardağı (220ml bardak) suyu ekleyin ve suyunu çekene kadar pişirin. Arada karıştırmayı unutmayın dibine tutmasın
*üzerine sütü ve 1 çay bardağı suyu ekleyin 
Su eklemeseniz de olur, buharlaşma payı için ekliyoruz suyu. 
*limon eklemek isteyen bu aşamada eklesin
*pirinçler iyice patlayıp yumuşayana kadar karıştıra karıştıra pişirin. Sürekli karıştırmak dibine tutmaması için önemli, aksi halde sütlacınızın rengi değişebilir. 
*sabırla karıştırın 45 dk dan biraz daha fazla sürebilir. 
Ben küçük ocakta orta ateşte yapıyorum
*pirinçleriniz patladı,iyice yumuşadı ve sütlacınız kıvam aldıysa, şekeri ekleyin. Pirinçleriniz iyice yumuşadı ama hala güzel bir kıvam almadıysa karıştırarak pişirmeye devam .. 
*8 yemek kaşığından sonra damak tadınıza göre ayarlayın
Şekerinin kıvamını net anlayabilmek için bir kaseye bir yemek kaşığı alın ve ılıyınca tadına bakın. Sıcakken tadı sizi yanıltabilir. Soğudukça şeker yoğunluğu azalır. 
*kaselerinize servis edip ılıyınca buzdolabına kaldırabilirsiniz. 
Yapacaklara kolay gelsin, afiyet şifa olsun. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ziyaretiniz için teşekkürler ..