14 Mayıs 2013 Salı

MOZERELLALI IRMIK HELVASI


bu olcuyu kesinlikle denemenizi tavsiye ederim.ozellikle basinizda benimki gibi gece yarisi birle helva isteyen bir esiniz varsa :) bu tarif benim kunefe ozlemimden ortaya cikti..ilk once kasar peyniriyle denedim ama kasarda tuz oldugu icin istedigim tada ulasamadim.mozerellayla bir numara :)

1 su bardagi irmik
1.5 su bardagi seker 
2 su bardagi su (1 su bardağını süt koyuyorum ben her zaman)
2 yemek kasigi kadar sivi yag
yarim pkten biraz daha az margarin
mozerella
margarini,sivi yagi ve irmigi ayni anda ocaga koyup kavurun,burda kavurmak cok onemli.rengi beyaz olursa tadi da hos olmuyo ve suyu ekleyince renginin daha da acilacagini hesaplayarak kavurun..
ayri bi yerde suyu ve sekeri karistirin.irmiginiz hazir duruma geldiginde su ve seker karisimini ekleyin (suyu eklerken ocagin altini kismanizi tavsiye ediyorum irmik cok sicak olacagi icin ) doktugunuz su gozunuze fazla gorunebilir sakin panik yok :)
simdi pufunu veriyorum ocagin altini kismayin ve tencerenin kapagini ortmeyin.surekli karistirarak suyunu cekmesini saglayin.bu islem sirasinda etrafa sicramalar oldugu icin uzun sapli kasik kullanmanizi tavsiye ederim.


ben kalip olarak boyle bisey kullandim ama kase de tercih edilebilir...helvanizin sogumasini beklemeden kalibinizin dibine biraz helva koyup ustune rendelenmis mozerella ekleyip tekrar helvayla ortun.servis tabagina ters cevirip arzuya gore tarcin ve cevizle susleyin...afiyetleee :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ziyaretiniz için teşekkürler ..