6 Mayıs 2016 Cuma

YULAF KEPEĞİNDEN KREP (Dukan Krebi)

  Hem güzel bir tarif yazayım hem de bi konuya açıklık getireyim istedim :) 
  İnstagram ve snapchat üzerinden izleyenler bilir ki son zamanlarda diyet yapıyorum (ne zaman başladım hatırlamıyorum çünkü arada sekteye uğradığı oldu) 
    Hepimizin bildiği üzere diyet yaparken 3 beyazdan (şeker,un,tuz) uzak durulur.dolayısıyla bende o yüzden uzağım.tamamen bırakmış değilim.keşke yapabilsem ama hiçbir zaman o kadar idealist bir yaşam tarzına bürünemem.zira kalıplar bana göre değil.ha şu da var, ben günlük hayatımda da tuzu hiç aramam.mesela domatesi ,salatalığı tuzsuz daha çok severim.aksine tuzlandığında su açığa çıktığı için çocukluğumdan beri hoşlanmam.salataya da asla atmam doğal olarak.
    Şekere gelecek olursam aynı şekilde diyet yapmadan öncede çayıma kahveme dahil etmem.nadiren kahvaltıda çayı tatlı içmek istersem de bal tercih ederim.onun dışında şeker tükettiğim yerler tatlılar,çikolatalar vs zira bayılıyorum :) ve Rabbim sağlık verdiği sürece hayatımdan çıkarmayı düşünmüyorum :) 
    Şuan ki diyetimin amacı ideal kiloma dönmek ve onu korumaya çalışmak.çünkü uzun zamandır kilo kontrolümü kaybetmiştim..
   Bir de "sen zaten zayıfsın,diyet senin neyine" diyenler azınlık değil.. O konuya da belki başka bir yazıda değinirim belki snapchatte konuşuruz :) şimdi artık son zamanlarımın favorisi tarife gelelim ;

    Diyettesiniz ve canınız şöyle ekmek arası bişeyler mi istedi ,işte tam sizlik.hem çok düşül kalorili hem doyurucu hem besleyici hem tok tutucu :) e daha ne ! 

NELER GEREKLİ
*1 yumurta
*1 çay bardağı yarım yağlı yada yağsız süt
*1 yemek kaşığı yoğurt (o da yağsız olursa iyi olur) 
*2 yemek kaşığı yulaf kepeği

NASIL YAPIYORUZ
*tüm malzemeyi karıştırıp çatalla çırpın
*teflon tavanızı orta büyüklükteki ocaga alıp ısıtın ve altını kısın
*ısınan tavanızı peçeteyle yağlayın (burası önemli)
*hamurunuzun yarısını tavaya dökü tavayı çevirin ve hamurun tüm yüzeye yayılmasını sağlayın.krep gibi çok ince olmasın ki kurumasın.hamuru ikiye bölmel en güzeli.diğer yarısını da kaldırın ertesi sabah yaparsınız :) 
*mutlaka kısık ateşte pişirin 
*hamuru ters düz etmenize gerek yok.kısık ateşte iki tarafı da pişiyor.
*krebiniz pişerken siz içine koyacaklarınızı ayarlayın :) 
        
         AFİYET OLSUN ;) 



    

2 yorum:

  1. Şekeri çikolatayi pek arama ama hamur işine yok diyemeyenlerdenim tugba🙈🙈 krep şahane görünüyorr✌✌ ellerine sağlık👏👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ona da hayır diyemem ,hiçbirine diyemem :)) teşekkür ederim canım ..

      Sil

Ziyaretiniz için teşekkürler ..