3 Eylül 2016 Cumartesi

MANTI HAMURU TARİFİ

   Hamur işleri türk mutfağının vazgeçilmezi değil mi ? Sevmeyen biri var mıdır bilemiyorum ama ben asla hayır diyemiyorum.
  Bu,ilk tek başıma mantı yapışım :) daha önceden elbette yapmışlığım var ama çok yapıp derin dondurucuya attığımız için mesela hamurunu görümcem yoğurur , toplaşıp elden ele yapardık :) ki artık öyle yapacağımı sanmıyorum.yiyeceğin gün de yapıp yemek hiç zor değil. 

 Hamurun yumuşak olmamasına dikkat etmem gerektiği cepteydi :) 


NELER GEREKLİ
1 yumurta
2,5 su bardağı un
1/2 su bardağı su
Tuz

İÇİ İÇİN;
250-300 gr kıyma 
1 adet küçük doğranmış,adeta kıyılmış soğan
Tuz, karabiber, biraz biber salçası

NASIL YAPIYORUZ
*hamuru güzelce yoğurup nemli bi bezle 15 dk kadar dinlenmesi için bırakıyoruz.hamurun dinlenmesi çok önemli
*hamurdan 4 beza çıkartıp birini açıyoruz

*Açabildiğimiz kadar açıyoruz.ve ben mantı merdanesi kullandım o kadar pratik ki :) 


 *İçine kıyma harcımızdan nohut kadar koyup 4 köşesini birleştiriyoruz.yada sadece iki köşesini birleştirip üçgen elde edebilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ziyaretiniz için teşekkürler ..