3 Aralık 2014 Çarşamba

PORTAKAL SUYUYLA LEZZETLENDİRİLMİS ZEYTİNYAGLİ PİRASA

Siradaki postum pirasa seven ender ve nadide insanlara gelsin o zaman :)

Misafirlerinize hazirladiginiz o harika sofralarda mesela bir salata olarak yerini alabilecegi gibi; yemeklerin yaninda soguk soguk yiyebileceginiz yada basli basina tuketebileceginiz leziz zeytinyagli pirasa...

Canim arkadasim Gülsen den de portakal suyu ekledigini duyunca deneyip tadmak istedim.merak edenler icin portakalin ayrica tadini almiyorsunuz..belkide ben zaten pirasayi sevdigim icindir bilemiyorum cok begendim.. Ve artik kesinlikle portakal suyuyla yapacam..

Normalde mutkaka bir kup seker eklerim ama portakalin zaten sekeri oldugundan sadece tuz ekledim sonuc harika oldu..

             

Kisa ve öz tarife gecelim.

NE GEREKLİ:
2 buyuk pirasa
4 kucuk havuc (buyukse 2 tane)
1 portakal
1 tatli kasigi biber salcasi
2 yemek kasigi pilavlik pirinc
Zeytinyagi
Tuz

NASİL YAPİYORUZ
• pirasalarimizi gereksiz ust kabuklarindan ayirip yikiyoruz
•birer parmak kalinliginda halka halka kesiyoruz.
•bir kez daha yikiyoruz (pirasanin ara katlarinda kum oluyor dikkat.biraz sirkeli suda bile bekletebilirsiniz) 
•havuclari da soyup halka halka dogruyoruz.
•pisirme tenceremize cok az sivi yag alip once havuclari biraz kavuruyoruz.
•ardindan salcayi ekleyip salca eriyene kadar karistirmaya devam
•pirasalari ekleyip salcayla butunlesene kadar kasik yardimiyla 2-3dk ceviriyoruz
•pirinci yikayip ekliyoruz
•portakalin suyunu ekliyoruz
•kalanina da kaynattigimiz suyu yemegin tam ustune gelecek kadar dokup tuzunu ekleyip pismeye birakiyoruz..
•pistikten sonra uzerinde zeytinyagini gezdiriyoruz
•limon yada nar eksisiyle tuketiyoruz
                   AFİYET OLSUN :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ziyaretiniz için teşekkürler ..